Växtvärk och gröna fingrar

Ujujuj, vad fyndig man kan vara då! ;)

Nu är jag i full gång med examensarbetet och jag har så himla kul! De är verkligen fantastiskt duktiga på att ta hand om folk på UPSC. Jag har fått passerkort och eget skrivbord med dator. Det är fri tillgång på te/kaffe och alla har varit så snälla! Jag har slängts rakt in i projekten och min handledare är supergullig.
   SÅ nöjd man kan bli! 

Smakprov på vad jag gjort? Okej då!
   Första dagen stod jag i ett fyra grader varmt rum och körde arabidopsis (växt) i en blender. Idag har jag planterat om 3 x 15 x 15 (hur många blir det egentligen?) små gulleplantor och ställt dem i olika ljusförhållanden. Så har jag sprungit omkring i GMO-växthusen. Såå coolt! 
   Ja, och så en hel del andra grejer med förstås, men då hamnar vi genast på detalj-nivå. ;) 

Och just det.
   Mitt examensarbete handlar om fotosyntes, så jag jobbar massor med växter. För er som inte greppade min briljans i rubriksättningen... ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Alltid lika trevligt att bli bra omhändertagen på ett nytt jobb! Lycka till!



2012-01-25 @ 04:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0