Konsten att göra mig glad

På morgonen vill jag helst bara strypa Calle när han ligger kvar i sängen och myser. När jag är i skolan beklagar jag mig över hur orättvist det är att han är 'ledig' och bygger knivar. När jag cyklar hem i motvind är jag avundsjuk eftersom han kunnat vara inomhus, eller utomhus, hela dagen om han så velat.

MEN...

När jag kliver in genom dörren och möts av en strålande glad Calle som diskat, lagat en underbar pastasallad OCH gjort dubbelsats Créme Brûlee, ja, då smälter jag.
   Jag blir alldeles lycklig igen.
   Såna här gånger, då får Calle vara ledig/studera under eget ansvar precis hur mycket han vill!
 


Kommentarer
Postat av: Linda

SV: DAMN. Jag visste att jag kände igen den gröna mattan från någonstans. ;)

2011-09-27 @ 19:05:00
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0