Klok?

Ja, samtalet med syon hjälpte ju inte mig direkt i min "vad-fan-ska-jag-bli-när-jag-blir-stor"-panik. Däremot hade hon faktiskt en del nyttigt att komma med vad gäller examensarbete.
   Ja, jag måste ju börja tänka på sånt nu. Jag har ju förhoppningar om att börja redan efter jul.
   Högtflygande ambitioner.

Nu ska vi bara:
1.) Bestämma mig för vilket intresseområde jag trivs bäst med
2.) Bestämma vilken instution/universitet/företag som verkar mest spännande
3.) Hitta en människa på instutionen/universitetet/företaget som kan en del om ex-jobbare
4.) Hoppas denne människa har tid, intresse och möjlighet att ta emot en ex-jobbare
5.) Hoppas denne människa vill ta emot MIG som ex-jobbare...
6.) Formulera ett ex-jobb med bra frågeställning som är lagom långt, lagom svårt och lagom nytänkande.
7.) Skicka in ansökan till syo och få godkänt.

Sen är det bara den lätta biten kvar: Göra ex-jobbet.

Nu ska jag och Calle titta på TV. Känns som rätt sätt att tackla det här lilla bekymret. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0