Soligt

Sol ute, sol inne
Sol i hjärta, sol i sinne.

Visst var det ungefär så det gick? Strålande sol ute och en soligt glad Calle inne.
   Jag skriver labbrapporter och hoppas på regn och snöstorm och jag-vet-inte-vad.

"Känner du inte att du KAN saker på ett annat sätt nu, att du är redo att typ börja jobba snart?" frågar Calle glatt och bygger hus på sin dator.
"Jo." Djup suck.
"Tycker du inte det är roligt?"
"Det HÄR?"
Jag blir deppig av labbrapporter. "Nä."

Nu har jag sökt kurser inför våren. Helvetessida. Hoppas jag slipper besöka den innan de har fixat till den så sidan blir något-så-när fungerande.
   Inga bra kurser alls, tyckte jag det fanns. De var antingen 30 p, krävde specifika förkunskaper eller låg på fel period. Jag tänker nog inte skriva ut vad jag till slut sökte. Men det ska bli skoj, om inte annat. Kanske inte jätte-molekylärbiologiska, men vad fan?

Nu ska jag skriva ett riktigt snajsigt mail och lyfta fram den perfekta SuperSnyggaSmartSiri, så jag får ett roligt och bra examensarbete också.
   Den lilla detaljen, ja. 

  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0