Nät-krångel

Igär var en aha-dag. Jag insåg hur väldigt viktigt det är med teknikprylar i mitt liv just nu.
   Först glömde jag min mobil hemma. Jag kände mig naken och utlämnad. En hel dag i skolan och inga sms, inga samtal, ingen musik. Använder jag min mobil så mycket?
   Sen kom jag hem och Calle meddelar att internet krånglar. Vi försöker laga. Drar i sladdar, slår av och slår på, uppdaterar, felsöker... Sen ringer vi (jag) till Bredband2. "Vi har för närvarand driftstörningar hos våra kunder norr om Stockholm. Felet beror på... (tekniska uttryck, säkert påhittade)... men beräknas vara åtgärdat inom kort."
   Inget internet!!?? En hel kväll utan internet! Så handikappad jag plötsligt blev!

Tur jag hade min mobil... 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0