Kyla

Svinkall morgon. Det var is på vattenpölarna, jag hade dubbla byxor och mössa och hela Svingen var klädd i frost (helt livsfarligt, förresten, folk kör ju skitfort där!). Vinter! Eller i vart fall ännu mera höst. Nu är det snart dags för stearinljus, filtar och tjocksockar.
   Labben idag var vansinnigt seg. Vi var där vid nio. Lite pyssel, så var klar kanske... tio över nio? Sedan skulle jästcellerna växa till 13.30. 13.30 hade de inte växt klart, så vi fick komma igen vid tre.  
   Tjugo i sex var vi klara med labben. Det var mörkt när jag cyklade hem.

Nu sitter jag och klurar lite här. Calle läser min saga och han är petnoga. Det är verkligen hur bra som helst, men lite halvjobbigt! Ta kritik är inte riktigt alltid min grej. 
  Men han har ju alldeles rätt.  
  Jag tror det blir bra till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0