Hur duktig får man vara?

Calle skriver tenta nu. Stackars honom.

Jag gick upp när han åkte iväg. Jag låg kvar tills dörren precis gått igen, och då klev jag upp. För att jag kunde ligga kvar när han åkte, för en gångs skull! 
   Jag läste tidningen och åt frukost (blåbärsfil!) och sen, ja, vet ni vad jag gjorde sen? 
   Började städa.
   Nu har jag städat hela lägenheten. Jag har dammat, vattnat blommor, bytt sängkläder, våttorkat golven, diskat spisfläkten, tvättat, lagat mat... Till och med dammsugit!
   Får man ens vara så här duktig?

Ikväll blir det filmkväll hos min polare C på Carlshöjd. Det är andra sidan Umeå, det. Men vår buss går ut till Carlshöjd, så jag tänker faktiskt ta den. Jag tycker mig ha cyklat långt nog den här veckan. 
   Fram tills dess tänker jag strutta omkring i vår mycket rena lägenhet och bara känna mig duktig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0