Dagens irritationsmoment

Dagens mest störiga är helt klart folk som inte kan:
   1). Säga rätt sak från början
   2). Hålla fast vid vad de sagt
   3). Fatta att 1) och 2) ställer till det för en annan. 
  
Jag frågade en kompis i stallet om jag kunde få åka med henne någon dag. "Onsdag passar jättebra", säger hon. "Jag åker vid sex, så det är bara att hänga på. Det blir kul!" 
   Kvart över fem, onsdag, idag, får jag sms. "Du, jag ska inte hem från stallet sen." 
   Då har jag varit hemma i tre timmar och väntat på att hon ska åka, så jag kunde hänga på. Med så kort varsel kan jag ju inte ringa min hästägare och byta dag. Med så kort varsel kan jag ju inte heller börja ringa alla andra i stallet och höra om de ska ut. 
   Jag cyklade. Och cyklade förbannad. För även om hon är rar och gullig och just som låter mig åka med henne då och då, så måste hon väl fatta att jag får problem om hon gör så! Jag litar ju på att hon a). Gör som hon sagt eller b). Säger till i god tid.
   Det var inte god tid idag! Men jag kan inte bli arg heller, tyvärr.

Så.
   Nu har jag vräkt ur mig dagens bitterhet.
   Nu vill jag ha en bil. Eller en moppe. Eller en elcykel.
   Om inlägget är osammanhängade är det för att jag är trött. 8 km (fram och tillbaka till skolan) plus 19 + 19 km (fram och tillbaka till stallet) plus att jag ridit, mockat och sånt därute också. TRÖTT. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0