Safari, snökaos och semlor

Igår hade jag en riktigt dålig dag igen (relativt, alltså. Ingen panik nu!). Torsdagar kanske är det nya tisdag? För sent upp på morgonen, dåliga celler i labbet, jätteförsenad dag -> rubbad planering, som ju jag hatar, labbsafari på lediga eftermiddagen där assistenten visar oss saker vi redan sett... Sen blev det mycket bättre med en rolig tur ut till stallet.

Idag var det drygt tjugo centimeter nysnö när vi vaknade. Pudersnö ovanpå blankis är ingen hit, inte ens i snömästarnas Umeå. För första gången som jag varit med om har bussarna faktiskt strulat. De fastnade. Bärgningsbilarna fastnade. Ersättningsbussarna fastnade. Jag fick vänta i 37 minuter när jag annars väntar max en kvart. Så det kan gå! Ibland funkar det inte ens i Norrland.

Så efter en (lyckad) dag i labbet och en spännande färd hem, så sitter jag och väntar. I detta nu är nämligen ett helt gäng på väg hit till Umeås västra ände för att käka semlor och spela spel. Det ska bli toppenmysigt! Såå - vi hörs någon annan gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0