First aid kit

Efter fredagens lilla drama blev jag övertygad om att jag har haft rätt hela tiden. Han man en bandsåg i lägenheten måste man, ta mig tusan, ha en första-hjälpen-låda också. Punkt. Så igår tog jag en sväng på stan och fixade det. Nu står en (supersnygg) plåtlåda fylld med allt man kan behöva inne i hyvelbänksrummet. Det känns mycket bättre i magen nu.

Igår var helt fantastiskt varmt! 8-9 plusgrader och solsken, och jag blev genomvarm av att bara gå till bussen! Riktiga vårkänslor nu, men alla här bara skakar på huvudet. Det är alldeles för tidigt. Det kommer minst ett bakslag till med snö och kallt. Ingen idé att hoppas, våren är ine här än.
   Det var i vart fall underbart att rida utan tjock jacka och termobyxor. Igår red jag L's häst för första gången, och det var riktigt roligt. Hästen är bara fyra år och 172 cm, men det kändes inte så illa när jag väl kommit upp. Mysig dam, det där!

Åh, nu glömde jag ju nästan! De hade renar på stan igår! Riktiga renar (någon typ av same-vecka nu, tror jag)! Tio barn i femårsåldren och så jag som var galet fascinerade av renarna. Jag fick klappa en av dem! Wow! 
   Fast så små de var! Jag hade tänkt mig dem större. De gick ju inte ens till naveln på mig. Aja. De var vansinnigt söta i alla fall! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0