Ett finger hit eller dit...

Calle ringde mig när jag var på väg tillbaka till labbet och hade "skurit sig lite" när han byggde knivar. Efter några minuter kläcker han ur sig att ca 4 mm av pekfingertoppen är borta, han har ett djupt jack i långfingret och att han blödit igenom tio lager papper. "Vad ska jag göra?" blir följdfrågan... 
   Hm. Årets fråga. Knepigt, det här. Åka till sjukhuset, givetvis! "Ja, det sa de där hemma också..." säger han då...
   Suck, sa jag och fick honom att lova att verkligen åka. Och ta mig tusan, det gjorde han!

Nu sitter han bredvid och spelar dataspel. Vänsterhanden prydligt inpackad. De sa att det var bra att han kom in. Det tycker jag också.
   Dagens visdomsord: "Även om man bara ska göra en liten, liten grej, är det smart att tejpa bladet. För det går fortare att tejpa knivbladet än att åka tll akuten och tejpa handen." 
   Alldeles sant. Och jag ska köpa en riktig första-hjälpen-låda.

Calles avskurna fingertopp (bland det läskigaste jag sett på länge, btw) ledde till en sur insikt för mig. Jag, som har brännblåsor, skrubbsår och en klämd hand, hade hoppats slippa diska ett par dagar. Men Calles bandage trumfar ju lätt mina små yttepytteskador - så fan då, jag åker på disken i alla fall!

Drama, så här en fredag eftermiddag. Nu ska jag inte göra någonting en stund. Bara som kompensation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0