Både lat och effektiv

Om man varvar högeffektivitet med att inte göra någonting, då blir väl snittet helt okej, eller hur? Ett bra medelvärde, så att säga.
   Vi blev fjorton personer i fredags så vår lägenhet blev smockfull och jättehärlig. Alla var glada och peppade och vi spelade spel hela kvällen och en bra bit in på natten. Det åts semlor och chokladbollar och salta pinnar och stämningen var på topp. De sista stack hem kvart över tre. Jag och Calle tog sovmorgon på lördagen... ;)

Det har blivit lite städande och diskande och promenader i solskenet idag och igår. Och så har jag räknat! Tänk att jag kan gå från absorbationen vid 500 nm till hur många mikroliter vi ska använda imorgon! Fantastiskt!
   Nu sitter jag vid datorn (no shit, Sherlock!) och känner att jag absolut är värd att göra det. Hela kvällen om jag vill. Som sagt, snittet blir ju bra... ;)

Calle räknar och räknar och räknar. Hans snitt blir en aning bättre än mitt.
   Eller? Effektiv plus effektiv kanske blir ett negativt värde istället? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0