Mot nya kurser!

I morgon skriver jag tenta, och vips, så var Basic Molecular Genetics 15 hp över! På måndag blir det nya tag med Microbiology of the Cell 15 hp, och så en liten gullig Juridisk Översiktskurs 15 hp på det. Det känns toppen!

Idag har jag suttit från nio till fem på biblioteket. Jag har rest mig fem gånger. Fyra gånger för att gå på toa (mycket te) och en gång för att värma mat. Intensivt pluggande! Men oj, vad kunnig jag är nu!

Igår hade vi projektredovisning: ca 8 timmars prat om genetiska sjukdomar. Ju mer jag lär mig om genetik och kroppens alls små, små beståndsdelar, desto mer förvånad blir jag över att det över huvud taget fungerar någon gång. Den här kursen har varit rena anti-skaffa-barn-kursen. Otäcka foton på missbildade spädbarn medan föreläsaren förklarare att fyra procent är bärare... Isch! Det finns så mycket konstigt - ni anar inte!

Annars väldigt peppad på morgondagen (efter klockan tre). Vi ska äntligen inviga vår nya lyxiga köksmaskin - vår 5-årspresent till oss själva, och på kvällen blir det tentafest!

Bäst jag lägger mig snart, så lördagen kommer fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0