Måndag

Jag och Calle har spenderat tre och en halv timme i köket med brödbak och piroger. Det är väldigt roligt med vår köksmaskin. Den ser lite ut som en husdjursrobot från framtiden. Vi borde döpa den till något fint, á la Linda. Kanske... Ivan?

Jag har haft upprop idag inför nya kursen. Det var en väldigt rolig professor, ungefär som en karikatyr av en forskare. Han pratade så mycket med oss att det tog honom ungefär en halvtimme att ropa oss ca tjugo personer. Han såg lite misstänksamt på Dorji när han krånglat sig igenom hennes namn.
   "Hm? Du måste väl vara från ... Asien?"
  
Dagens mest vågade gissning.

I morgon är det den 18 januari och min älskade fader fyller år. Eftersom det då blir legitimt att ta ner julpyntet, så ska jag göra det. Lite bio kanske också?
   Det ger sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0