Nya upplevelser

Vissa visar sitt mod genom att ge sig ut på långa resor och upptäcka nya kulturer. Andra hävdar sig på hemmaplan. Jag hör till den senare kategorin. Idag utmanade jag mina fördomar, vidgade mina vyer och fann att de snäva gränser jag själv satt upp var onödiga.
  
Typ. Eller... inte. Man skulle kuna beskriva det så. Men det är ju inte rätt.
   Idag har jag vågat äta en NY läskig "grönsak" som jag (så vitt jag vet) inte testat innan - linser. Otäcka saker, det är. Men jag trotsade den nyttiga looken och provade en "Kryddig linssoppa". Halleljua! Modig som ett lejon! 
  
Och ja - det smakade faktiskt gott. Som bönor, fast yttepyttesmå.
   Lite som att testa en extremsport, fast utan att gå hemifrån.

;)


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Siri, du är för skön! Finner det mycket roande att du jämför linser med extremsport, <3

2011-02-10 @ 17:11:04
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0