Blanka golv

O, oj, oj, vad här är rent och fint nu! Riktigt tjusigt. Vårstädning deluxe. Det luktar så härligt när man städar om våren och kan vädra lite. Gulsåpa och frisk luft och nästan lite grönt också.

Snön ligger i smutsiga små drivor här och var, men mellan vintermonumenten sticker små grässtrån upp och en och annan krokus syns längs husväggarna. Älven har börjat spricka upp fläckvis och änderna trängs på iskanten.   
  Vår! Snart är det verkligen vår! 

Ett annat inte lika underbart vårtecken är bristande plugg-motivation i kombination med mycket att göra i skolan. På måndag har vi histologi-test, alltså test på de där roliga små slidesen vi suttit och tittat på i mikroskopen. Det är visserligen lite halvcoolt ibland, men stor del av tiden sitter man och stirrar på en rosalila ofokuserad röra och undrar vem som egentligen bestämt vad som är vad, eftersom allt ser likadant ut. 
   Sedan blir det påsklov. Plugglov. Vi har tenta tredje maj och det är väldigt, väldigt mycket som ska sitta då. Närmare 1200 sidor för att vara exakt.  

Och så har jag äntligen blivit klar med min långa berättelse! Det är riktigt coolt när man håller 140 sidor i handen och man vet att de där, de har jag skrivit. Alldeles själv.
   Sååå - nu ska jag rätta klart den också... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0