Första generationen

Jahapp, då var den första korsningen av bananflugor avklarad. Vildtyps-honor och mutant-hanar var resultatet, som väntat, och nu gör vi en mysig syskonparning för att få fram med vilken frekvens de olika generna uttrycks... Hrm. Jag känner mig ond.

Jag gör genetikupgifter nu, men ska alldeles snart diska lite. Det är roligare (säger väl en del...).
   Åh! Jag längtar hem! Gårdagens höjdare var ett långt snack med Ida - oj, vad jag saknar alla hemma! Vill komma hem nu, till julmys och lite välbehövlig ledighet ("studier under eget ansvar"). Det skulle sitta toppen nu.
   Fram tills dess blir det mer julpyssel. Jag ska nog börja med att längta till helgen. Efter tentan: tentafest, julsittning, adventsfika. Bra början på julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0