Skottpengar

Det blåser här uppe. Blåser och småspikssnöar. Tur att det är lä utanför vår dörr, eller hur? Då kan nämligen all snö, som inte fastnar någonannastans, samlas där precis utanför dörren och hålla snömöte. Eller vad nu nu snöhögar gör när de samls.
   Jag tycker att jag skottar hela tiden. Hade jag fått en peng för vaje skottning, ja, då ni. Miljonär-Siri, det hade ni kallat mig.
   Jättefint blir det. Men så tar det ungefär två sekunder, så ligger det likt förbaskat en snöhög där igen. De verkar trivas precis utanför dörren, de små snöflingejävlarna. 
   Ska man ta det som en komplimang?
  


Kommentarer
Postat av: Linda

Snö? Hmm.. snööö.. Snö? Snö? Vad är snö?

Det var så länge jag sen jag såg en ordentlig snöhög, så jag minns inte vad det är längre. ;)

ÄÄÄÄÄGGD!

2010-03-03 @ 23:40:47
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0