Valstugor

Idag har jag snackat med en massa politiker på Umeås torg och försökt få en i alla fall lite klarare bild av vad de tycker och tänker egentligen. Det är verkligen jättesvårt att veta vad man ska rösta på, tycker jag, särskilt till kommunvalet.
   "Ehm, hej, jag har bott här i ett år. Flyttar förmodligen igen innan nästa val. Måste jag rösta då?"
   Kanske inte riktigt så. Men lite. 
   Känner mig något klokare och har fått massor att läsa. Känner mig också lite överseriös, men man är ju bara förstagångsväljare en gång...

Annars har stor del av dagen gått åt till att tracka en lätt "sjuk" Calle. Roligt, roligt. Dessutom har jag uppdaterat sminkväskan.
   Ja, så kan det gå. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0