Tjugonde september

Läget är lugnt så här en månad efter inflyttning. Jag känner mig mycket friskare. Det är bra.
   Med gemensamma ansträngningar blev lägenhetens bestånd av dammråttor tillfälligt utrotat, och jag har också svevt ihop ett helt bullberg. Calle har gjort parfait och hemma-chokladpudding, samtidigt som han tränat på engelska. "Åh, en elvisp! Electric Whisper!"
   Ungefär lika roligt som "sugar cookie" och "kappillaries"... ;)

Någon undrade vad den största skillnaden mellan Vimmerby och Umeå var. Jag sa att folk i allmänhet var tystare, men snälla, och att mjölken såg konstig ut. Så här kommer en bild. Konstig mjölk:

 Norrlandsmjölk

Jag ska cykla ner till stan och träffa Hanna nu. Vi ska plugga kemipå Waynes. Jag misstänker att det blir mer snack och fika än plugg.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ameh, duu! Mjölken är ÄNNU skummare (skummjölk?) här i skåne?! Grön mjölk är blå, Blå mjölk är röd, och röd mjölk är orange. Hur konstigt som helst.

Det är svårt när man inte är läskunnig. "WHOOOAT?? Har jag köpt RÖD lättmjölk? That's just ... wrong."

2009-09-20 @ 19:05:23
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/
Postat av: Siri

Ja, samma här! Fel färger! På bilden har du ju "röd" mjölk - look, it's green!



Konstigt folk (och mjölk) det finns! ;)

2009-09-21 @ 11:25:02
Postat av: sylvia

Waynes!? men shiit Siri, varför har du inte nämnt det tidigare? ;) Deras chailatten är gudomliga!

2009-09-21 @ 13:06:50
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0