Tjugoförste september

Med lite smått stigande panik har jag börjat inse att det nu är (relativt) jättemånga som håller ögonen på mig via bloggen. Gosh. Jag borde insett det när jag envist vägrar skaffa facebook. Hur ska folk annars veta vad jag gör?
   Grejen är väl mest det att jag tycker ju inte jag gör så mycket. Mer än skadar mig (har idag ett gaffelhål i pekfingervecket. No comments.) och blir utelåst. Att det ska vara så intressant?
   Tja, eftersom ni (allihopa jättemånga!) verkar tycka det, så är det ju bäst att jag fortsätter uppdatera.

Idag började vi med tema två i första kursen. Det handlar om Morgondagens Mediciner och känns mycket coolare är Idrott & Hälsa. Vi ska leta fram och testa nya potentiellt bakteriedödande bakterier och framställa dessa sytnetiskt. Visst låter det häftigt? Fast inte riktigt lika coolt som nästa teme - kriminalteknik. Då lär jag tända till ordentligt.

Eftersom introduktionen var klar vid lunch har jag lagt eftermiddagen på att baka en silverkaka. Hoppas att det är lika gott som det låter. Vi har ju också parfait och chokladpudding kvar sedan igår. Jag kommer kunna rulla nerför Svingen även om jag glömt cyklen hemma...

På tal om hemma; vi får vårt första besök i lägenheten till helgen! Wow. Det är stort. Och sjukt roligt! Längtar till fredag.

Silverkaka. Ska vi testa nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0