Sjunde september

Calle sitter på golvet i vårt lilla rum. Vårt lilla rum, det som nog är tänkt att vara sovrummet, har ju blivit mer eller mindre omgjort till "verkstad". Calle började lite smått med en hyvelbänk. Jag är inte riktigt säker på vad som hände sen. Det ramlade in lite verktyg. Skruv, tumstock, blocknycklar. Sådant där som är nödvändigt. Och en verktygslåda, större modell. Nu även cykelhjul, cykeldäck, cykelpump och cykelreperationssatser.
   Calle sitter och knölar in en ny slang i ett cykelhjul. Det ser komplicerat ut, så jag satte mig tacksamt vid datorn istället. Att spela musik för någon som jobbar, det måste ju räknas som att hjälpa till?

Cyklar! Vi har köpt cyklar (äntligen!). Igår åkte vi norrut och hämtade en till mig, och en till Calle. Han har nu två stycken. En militärcykel, som går att cykla på, och en som han lagar för att sälja (om jag nu förstått upplägget ordentligt).
   Det är nämligen obligatoriskt med cykel i Umeå. Varenda jäkel äger minst en cykel. Våra grannar ser ut att äga ett trettiotal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0