Elfte september

Det tar fktiskt emot lite att skriva det datumet, eller hur? Så mycket som har ändrats sedan de där flygplanen tog med sig tvillingtornen ned till marken. Undrar om vem-som-nu-ligger-bakom skulle göra samma sak igen, om han fick se vilket liv det skulle bli först?
   Mina tankar till de som dog då tornen rasade, och till de som dog tornen skulle hämnas.

Idag har vi varit på Myrorna igen. Jag både gillar och ogillar den där affären. Bra om man ska ha kläder, inget vidare om man är ute efter möbler. Vi köpte en våg, två krukor och två äggkoppar. Äggkopparna tackade för sig mot asfalten innan vi hann in i bilen. Hala jäklar, de små liven.

Jag borde väl egentligen pyssla med mitt temaarbete. Jag går ju i skolan nu igen. Fast min hjärna verkar definera skolarbete som "något du bör skjuta upp så länge som möjligt. Eller, nej förresten, SKA skjuta upp LÄNGRE än möjligt. Helst inte göra alls."
   Fast jag har börjat. Det är ett framsteg.
   Vi har tema "Idrott och Hälsa" nu, ett av fyra teman under kursen Biologisk Kemi som vi läser fram till vecka 45. De andra temana låter roligare, tycker jag. "Morgondagens mediciner", "Modern kriminalteknik" och "Växt- och skogsbioteknik". Mums! Det blir skillnad!
   Jag och min lilla grupp jobbar med hur vätskebalansen påverkas vid fysisk aktivitet, och jag skriver om de olika vätskerummen i kroppen och hur deras balans upprätthålls (suckochstön). Hör ni hur det låter? Tänk sen, när vi ska låtsasutreda mordfall!
   Gruppen är ambitiös. Oj, så duktiga vi (de) är! Arbetet kommer äga alla andra! Om jag nu gör klart min del, det vill säga... ;)

Ikväll blir det pannkakor till kvällsmat. Nu ska här blandas smet!

Man får äta pannkakor ena dagen, om man åt broccoligratäng dagen innan... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0