Andra september

Okej, okej! Håll er lugna! Det finns ingen anledning till  panik.
   Jag har ju faktiskt överlevt, so far, även om man skulle kunna tro annat.

Nollningen är i full gång. Jag har en slips av vaxduk runt halsen och får pluspoäng för saker som ihärdighet och smålandshanduk (en av generalerna är från Vetlanda), och minus för sånt som oföljsam.
   Min klass, i dagsläget sex personer varav en kille, och en till "söderifrån" - från Sundsvall... ;) Alla är toppen! Superkul är nog rätt ord för att beskriva oss.
   Det händer grejer hela tiden. Det är därför det är lite seg uppdatering här (giltigt skäl, för en gångs skull). Det är fester och updrag och föreläsningar och rundvandringar och shopping och, och, och... Jag är helt slut! Men, oj, vad roligt det är!
   Nu hittar jag skapligt på universitetet. Jag vet vad alla molykylärbiologer heteroch ungerfär varifrån de kommer. Jag har ett passerkort och känner igen min kursledare. Jag har haft, och klarat, ett prov. Jag har ett schema. Jag hittar till lunchrummet.
    Snart är jag en riktig student!!

Idag blev en föreläsning inställd, så jag börjar först vid ett. Jag har skjutsat Calle till hans första riktiga föreläsning med de som ska vara hans klass de första tio veckorna. Han är glad att vara igång.
   Jag ska städa lite, baka lite och sedan åka iväg för lite shopping inför kvällen. Glitterfest står på schemat. Det går inte att hitta glitter, eftersom modet säger läder och nitar. Jag ska istället till myrorna och sondera terrängen.

Eventuellt är jag ledig i morgon kväll. Eventuellt blir det alltså ett inlägg då. Annars har jag fullt upp tills på söndag.
   Herregud. Utbränd innan vi börjat plugga.

Puss&kram!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0