Femte oktober

Nytt tema. Introduktionsdagen var en och en halv timme lång. Jag var hemma i lägenheten igen vid kvart i elva. Kändes som om de timmarna lika gärna kunde tillbringsats skönt snusande i min säng.
   Jag gjorde ungspannkaka med äpple och bacon till lunch. Då ramlade Calle in, klar för dagen. han också. Nu har vi latat oss hela eftermiddagen. Mest jag. Jag har bara läst och suttit vid datorn. Calle har faktiskt stickat också.
   Till vårt försvar var vi lite mer aktiva igår. Då städades det, och handlades. Och i fredags bakade vi massor. So, you see? Vi har helt enkelt inget annat att göra än att ta det lugnt.

I fredags spelade vi TV-spel halva natten. I lördags var det räkfrossa med finlandssvenska nationen. Det var superkul! Mycket finlandssvenskar och mycket räkor (surprise?). Kul lekar, en av dem innebar att jag hade fyra personer i knät i fem minuter, och konstiga finska sånger. Efter det - TV-spel. Jag känner att jag verkligen måste missat något som inte spelat Supernitendo som liten. Alla får något gråtmilt i blicken när det kommer på tals. Tills de börjar spela, då är det krig.

Jag gör tavlor nu! Det kan väl inte vara att lata sig? Jag har ju en del bra kort, och har just upptäckt att man kan göra posters av dem utan att ruinera sig. Och våra väggar är ju rätt tomma... ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni kan få några tavlor av oss? Vi har så många tavlor att vi skulle kunna tapetsera våra väggar med dom. Nu har vi ju inte så stora väggar, så .. liksom. Men ändå. Massa tavlor.

2009-10-05 @ 22:47:17
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/
Postat av: Siri

Oh! Skicka till mig! ;)



Vi har så mycket väggar att jag blir tokig!

2009-10-06 @ 17:30:37
Postat av: SOFIE SÅ KLART!!!!

"Bara fru stickar. Är du fru?" - kops :D

2009-10-07 @ 21:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0