Elfte oktober

Eftersom jag har massor att berätta blir det här troligen ett ganska långt inlägg. Så där, nu är ni är förvarnade. 
   Det kan i och för sig också vara så att det blir ett väldigt kort inlägg, just eftersom jag blir trött bara av att tänka på allt jag vill förmedla till er. Och när jag blir trött, tenderar ju saker att inte bli gjorda.
   Men vi gör väl ett försök, eller vad säger ni? Väntar jag längre lär det ju inte bli mindre att skriva om.

Sjunde oktober var den sista gången ni hörde av mig. Vad bar jag för kläder då? Verkade jag spänd eller stressad? Hade jag konstiga rödbruna fläckar på kläderna?
   Ooops! CSI-temat sätter sina spår. Förlåt mig.
   Jag var på väg ner till stan, eller hur? Jag och Emma skulle ju hänga på när Hanna hade möte med sina internationals. Det slutade med att det var jag, Hanna och Emma och en buddy till. Av trettio internationals dök ingen upp på pizzabuffé och popquiz...
   Fast inte deppade vi för det. Vi mobbade den stackars ekonomen lite grann, käkade pizza och visste varifrån Brolle kommer när det drog ihop sig till popquiz. Vi visste bland annat också att Janis Joplin gjorde Mercedes Benz och att U2 bildades -76. Det var roligt!

Åh. I torsdags sabbade jag månadens budget, egna delen. Jag köpte IKSU-kort! Ni vet , det där superstora störst-i-norden-träningsanläggningen. Och ett par gympadojor. Jag sneglade lite på träningskläderna, men hejdade mig. Det är kanske bäst att träna ett tag först, och sedan sasta på att se snygg ut när man tränar. Jag lär j inte göra det i början ändå, sygga kläde eller inte. Heldöd, det är nog en bra sammanfattning.

Nu börjar det kännas lite som mellanstadiets dagboksanteckningar. Ni vet, "idag gick jag till skolan sen lekte jag med Linda och spelade spel sen gick jag hem och år makaroner och korv sen la jag mig." Men eftersom jag inte hör några protesterande röster, tänker jag helt kallt och egoistiskt fortsätta pracka på er oväsentliga detaljer från de seanste dagarna. Varför denna brutala mentalitet? Jo, jag vill ju berätta! Och att skriva det man vill, det är ju lite poängen med en blogg. Ehm, sidospår, förresten. Gör ni själva paranteser runt det här stycket?
   Fredags - DNA på mig själv! *hoppar högt av hänförelse*  Så spexplanering, träning med Hanna och rödbetsbröd. Se bild 1. Jag bytte vattnet i brödet mot rödbetsspad. Resultat - knallrosa bröd. Rosa bröd är roligare bröd. 

Rödbetsspad och bröd

Och igår, igår blev jag en riktig student! Här kan vi snacka hoppa jämfota av hänförelse! Insparkssittningen är avklarad och jag är nu en alldeles riktig molekylärbiolog, döpt i translationens, receptionens och transkriptionens heliga tecken. 
   Kvällen involverade också en lång förfest (som hade gett E allvarliga problem om hon velat ägna sig åt lindansning, om man säger så), god mat, roligt folk, en norrlands-T-shirt (Hanna <3) och dans halva natten. Underbar kväll!

Och, (skryt, skryt), så har jag världens bästa pojkvän (Linda, läs: sambo). Lägenheten är städad! Och hur många handtag har jag gjort?
   Vattna blommor är kanske städning, förresten? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0