Andra oktober

Idag är jag klar med andra temat, "Morgondagens Mediciner". Jag är superpeppad inför nästa, CSI Umeå, kriminalteknik! Wow, alltså! I vilket fall, det är väldigt skönt att få helg halv tio på fredagmorgon och inte ha någonting alls att tänka på!

Ikväll ska lite polare komma hitt och kolla på film och äta äppelkaka. Vi kände att det var lagom nivå idag. Imorgon, däremot, då blir det Räkfrossa för gänget, mig och Calle. Och en massa finnar. Finlandssvenska nationen ordnar (och Umeå är ju typ... Finland? Nej, jag vet inte heller riktigt varför vi hamnade där.)
   Filmkväll med äppelkaka kräver två saker: 1. Film. 2. Äppelkaka. Därför ska jag: 1. Köpa en sladd så vi kan se på film 2. Baka äpplekaka.

Christian från Kiruna är störtskön.
"Usch vad det var kallt idag!"
"Kallt?"
"Ja, minusgrader och frost och allt!"
"Du, i Umeå blir det aldrig kallt. Fusknorrland. Det är vad det är."


Oookeeej! Fast jag tycker att fusknorrland är norrland nog för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0