Pannkakssmet

Jag är inte helt hundra på att ni har koll på mitt lilla missöde sist jag gjorde pannkakor?
   Jag var ju helt förtvivlad över att de satans pannkakorna inte gick att steka. De klibbade fast och såg superskumma ut. Jag blev argare och argare.
   Calle kom och räddade mig. Efter ett par försök (som jag skrattade åt, eftersom inte ens pannkakskungen klarade vända dem) föreslog Calle att vi skulle ha i fler ägg.
   Jag kontrade med att det var en äggfri pannkakssmet; det stod inga ägg i receptet.
   Fast det stod ägg, 6 stycken. Längre ned.
   Jag läste inte så långt.

Vi hade en liknande episod idag, när Calle blandade smet; det var hit jag ville komma.
   "Hur tusan ska vi kunna grädda de här?" säger han och titta bedrövat på den stora mjölklumpen runt vispen. 
   "Oj! Du måste nog ha i mer mjölk."
   "Mjölk! Just det!"

Tja. Det är ungefär lika lätt att göra pannkakor utan ägg som utan mjölk. Och vi har ungefär lika lätt för att svepa ihop pannkakssmet som snögubben har det i juli.

Kommentarer
Postat av: ´

2009-11-14 @ 18:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0