Femte november

Vi ska ha redovisning nummer två av våra affischer idag. Klockan fyra. Eftersom vi slutade vår föreläsning för dagen vid elva, är det bara jag, Archad och Carro kvar här. Nu börjar vi lacka ur och tycka det är riktigt tråkigt. Ideér, någon?

Vi har börjat med kemins grunder nu. Igår hade vi introduktion. Det här känns som en mer "riktig" kurs - vi ska ju till och med skriva tenta. ;) Våra två första genomgångar är dock väldigt mjukstartande. Vi har pratat om värdesiffror och periodiska systemet... 
   Linda kommer att hata mig för de här kurserna ;) Men jag kommer nog få igen senare, när jag läser bioorganisk kemi. Det är tydligen dödskursen på det här programmet. Till våren kommer den.
    Boken känns väldigt riktig. Över tusen sidor engelsk kemi. Jag är sexhundra sidor fattigare tack vare den. Och så fick jag ju köpa en labbpärm också; en hundring till. Blä, säger jag om det.  

Hemma var det snö igår. Här var det regn och sex plus. I morse låg det visserligen lite snö, men det var plusgrader. Vem sa att Norrland var kallt?

Så där. Några minuter kortare tid. En timme kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0