Åttonde maj

Maskar har också känslor. Det är därför det tar så lång tid att gå till stallet.

I morgon, gott folk, i morgon ska jag och Trubbel ut och tävla! Och jag är riktigt, riktigt peppad. Det är så skoj, förstår ni! Det enda problemet, tycker Calle, är att helgen blir kortare. Jupp. En dag tävlar jag. men det är ju ingen som hindrar honom från att följa med! xD
   Sist var ju jag och Calle ensamma på tävling i Vetlanda. Det tyckte jag var supermysigt, och oj, vad bra coach han var, min Calle! I morgon ska jag rida i Vimmerby. Mamma ska köra. Men om calle hemskt gärna vill, så FÅR han komma och titta. Och träffa mig litegrann, inte att förglömma!
   Och Linda har lovat att "sovande stötta mig mentalt" på morgonen. Ja, på morgonen, Linda. Jag rider första starten runt tio, andra kanske ett eller något liknande. Håll alla tummar!

(Och för tydligheten - det gör ont i mig at gå förbi en alldeles grusig, nästan uttorkad mask på vägen till stallet. Jag räddar dem. Och det tar tid, för de puckade små liven är väldigt självmordsbenägna när det regnat.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0