Sjuttonde mars

Anställningskontrakt för livsmedelsarbetare.
   Vet ni hur många sådana jag har nu?
   Inte jag heller. Jag får ett varje gång jag är där, ungefär. Snart kan jag gödsla med dem. Igår fick jag ett som täcker en lite längre period. Två veckor på raken. Superskönt!

Vårkänslor! Det är så otroligt skönt när det är värme i vindarna och sol ute! Och ljus! Trubbel och Trassle hade vårkänslor så det visslade om det! Full fart i hela hagen. Knäppgökar.
   Hönsen har också fått in feeling. De vandrar iväg mot nya jaktmarker hela tiden. Man blir tokig på att se efter dem ibland. Dessutom lägger de plötsligt sex, sju, åtta ägg om dagen, istället för ett varannan dag. Hoppas pappa vill ha kycklingar snart. Sugen på att se små dunbollar strutta runt på gräsmattan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0