Snö!

Äntligen lite Norrlands- och julkänsla! I två dagar har det snöat och marken är täckt av ett decimetertjock täcke pudersnö! Helt underbart! Calle och jag var nyss ute och krigade, brottades och lekte herre på täppan. Jag blev en vandrande snödriva. Calle såg ut som vanligt.
   Jag är en usel prickskytt. Och svag, uppebarligen.

Igår var jag rädd att min cykel skulle frysa sönder. Det var rätt känsla. När jag kom in till stan gick kedjan av. Det är... inte bra. Idén med cykel faller lite om man inte kan trampa. Jag fick dra cykelskrället hela vägen hem.
   Det innebar bussresa idag, något som gick alldeles utmärkt. Skoldagen avslutades på IKSU med löpning, bubbelpool och lite bastu med Hanna. Mys!

Biljetterna hem är utskrivna! Snart, snart bär det av hemåt!

Fast det lär väl inte vara snö på julafton nere i Småland? ;)

Kommentarer
Postat av: asse

okidoki.. fäll honom är mitt tips.. med ett snavben:)

vi har äckelsnö här med ca 5 centimeter och det ogillas skarpt. kram på er ses snart

Postat av: Linda

Här snöade det som tokigt idag!

Snön LA SIG! FANTASTISKT!



Senare började det regna.

Jag skrattade!

2009-12-15 @ 19:54:42
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sluta gnälla på snön Linda och Astrid! det är ju undebart! Siri, det är 60% chans för snö på julafton och det är tydligen 30cm hemma! Snöbollskrig? Ses imorgon! puss på dig snygging! <3

2009-12-18 @ 15:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0