Otillåten sovmorgon

I morse var det inte en lugn start till Morgonpasset som gällde. Istället sov vi visst en timme extra, och Calle väckte mig med halvpanik i rösten: "Helvete, helvete! Siri, upp, klockan är halv åtta! Helvete, jag har fysikdugga!"
Ett litet tips till er andra där ute. Man vaknar lättare om man minss att dra upp ljudet på radion. "Mute" läge på väckarklockan ger liksom ingen effekt.
   Eftersom Calle hade prov, medan jag bara har föreläsning, hjälpte jag honom att fixa käk och frukost, samla ihop grejer och packa, och så skickade jag iväg honom. I tid, faktiskt. Han hann garanterat. Hoppas hans prov gick bra med.
   Tillbaka till mig. Jag insåg att det skulle ta typ ytterligare en timme innan jag var på plats. Vilket gav mig en timmes föreläsning innan hemfärd igen. Vad bestämde jag?
   Jag la mig igen och sov en stund till.

Nu sitter jag och samlar mig inför en tripp till stan. Jag ska handla lite julklappar. Det är bara så satans kallt, och det finns en risk att min cykel frusit ihop. Om den klarat sig, lär väl jag rysa söder. - 8 grader.
   Grr. Det var nog en undermedveten sovmorgon i egenskap av att hålla mig vid liv. Min självbevarelsedrift tycker helt enkelt det är för kallt.
   Så ska jag skriva på tentan med. "Tyvärr hindrar min självbevarelsedrift mig att svara på den här frågan."


Kommentarer
Postat av: Ellenor

Tur att han hann ;D

själv försov ja mig så jag missade

hela skoldagen :(

2009-12-14 @ 10:36:10
URL: http://lipsticksex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0