Jul på G

Jag har sjuk träningsvärk. Ungefär överallt. Jag fattar inte att jag har så mycket muskler jag uppenbarligen inte använder om jag inte bär ved, skottar, mockar, kånkar vatten, rider, brottas, går i skogen eller hugger julgran. Jag trodde ju att jag var ganska vältränad nu, tack vare IKSU, men inte vältränad nog, uppenbarligen...

Mer ont - jag har (nog) förfrusit mig. Jag red utan termobyxor, det vill säga endast med tunna ridbyxor i bomull, i söndags. Typ femton minus. När jag kom hem hade jag ingen känsel i framsida lår. Sedan började hetta. Och bränna, och bli knallrött. Nu är det mörkblått. Det gör svinont.
   Astrid säger att jag måste amputera benen. Jag tror att hon ljuger.

Och nu till det jag ville säga er - GOD JUL!
   Hoppas julen blir precis sådär underbar som ni alla förtjänar. Jag älskar er!

Tomte och häst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0