Helt underbart

Någon som sett Magnus Betner prata om SJ? Jag kan ju säga så här: allt han säger håller jag med om.

Resan började helt jäkla fantastiskt. Umeå är en blindtarm dit tågen måste åka in och vända från en lite stad som heter Vännäs. Igår kväll var spåren Vännäs-Umeå dåliga, så SJ bestämmer att vi istället ska åka de sju milen med buss och gå på nattåget i Vännäs. So far, so good.
   Dock missar SJ att kolla HUR MÅNGA som ska åka buss. Den lilla detaljen, ja. En buss med ungefär 40 platser kommer. Vi är 150 personer, drygt.
   Vi blir stående utomhus i - 14 grader medan den stackars busschaffören försöker ordna fram fler buussar. Efter en och en halv timme (fortfarande utomhus) kommer två bussar till.
   Äntligen tina upp tårna! Och få sova lite, så härligt!
   Tåget en och en halv timme sent.

I Gävle blir vi stånde igen. Loket är sönder. Och någon/några behöver åka ambulans.
   Tåget tre timmar försenat.

Nu sitter jag och Calle i Västerås. Det är ett fint ställe. Jag har alltid hyst en önskan att få utforska resecentrumets djupa hemligheter (tack SJ!) och är väldigt lycklig över de en timme fytriofem minuter som nu måste spenderas här. Sedan är det bara ett byte och sträckan Linköping - Vimmerby kvar.
   Vi blir minst fyra timmar försenade.

Jag vill bli rik. Då ska jag ha en egen helikopter.
   Med värme.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Mindre rolig resa! Hoppas det blir mindre krangel pa vagen tillbaka!

2009-12-23 @ 14:18:47
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0