As I told you

Hur svårt kan det va?
Ja, jävligt svårt. Uppenbarligen.

Musik! Jag gillar musik! Just nu gillar jag framförallt Cat Stevens. Vilken man! Vilken röst! Vilka texter!
   Pappas skiva går nonstop här hemma. Alla älskar Cat Stevens! Eller okej, bara jag älskar Cat Stevens, men jag älskar honom så mycket att jag tycker att det är befogat att spela hans musik dygnet runt. Wild World, Can't keep it in och Peace Train. I say no more!! 
 
Och nu rullar hjärnan in på estetiska grejer. Calle hjälpte mig att räkna ut meritpoäng häromdagen, och vet ni vad jag upptäckte då? MVG i estetisk verksamhet = bild! Oj, så chockad jag blev! MVG i bild?!
   Men det är allt bra att ha, för att väga upp vissa andra betyg matte fysik kemi ...

Och Calle kommer inte hem i helgen. Kanske inte nästa heller. Oj, vad sned jag blir. Vaddå "inte kommer hem"? Har inte jag som flickvän rätt att KRÄVA umgänge minst fyra gånger i månaden? Som med barn, ni vet?
   Asch, allvarligt. Kul är det inte. Och ännu roligare blir det när han finkänsligt fortsätter:
  
   "Men tänk, då kan jag vara hemma en hel vecka i vinter sedan! ... Och bara köra i skogen och sånt!"
   "Pfhm! Hhmehm"
   "Nej, vänta, jag måste ju jobba in älgjakten också!"

Tja. Det är helt klart inte lätt när det är svårt.
   Lätt är det inte heller att gå upp halv fem. Desto bättre är det att gå och lägga sig. Som jag nu när jag tänker efter ska ta och göra på momangen. 

Sa jag att jag fick MVG i BILD?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0