Glädje och sorg

Så, det där var väl en oerhört dramatisk rubrik! Hade det varit en pocketbok hade den säkert blivit bestseller med en gång.
   Och det är tur att jag har en snyggt säljande rubrik, för innehållet på det här lilla korta inlägget hade varit slöseri med papper, om det hade blivit tryckt.

Jag är klar med skolan nu, och har därför rätt att vara ledig på bonusdagarna. Det innebär att jag är hemma och pysslar. Gud så skönt det är!
   Man saknar inte kon förrän båset är tomt. Det är just ett sånt där vist uttryck jag bara hatar...

På tal om visa uttryck, jag har fått den väldigt fina jeerbocken, som Lasse säger. Grennaskolans Yearbook, alltså. Det är roligt att sitta och bläddra i den, men samtidigt tragiskt. Jag menarm nu är det slut. Finito. The End. Många av de i boken kommer jag knappast se igen, än mindre snacka med. Är det inte sorgligt?

Sorg och bedrövelse. Joppe är missbildad. En mutantkyckling, det är vad som närs vid vår barm. Eller Fiskmås's barm. Konstig är han i alla fall. Liksom skev och framtung.
   Men än kan mirakel ske. Jesus älskar alla. ;)
   Fast han borde kanske älska Joppe lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0