...död eller levande!

Vi fick bullar av min svensk/engelsk/porjektledar-lärare idag. Det var nämligen vår sista lektion! Nu är studenten ruggit nära, och jag som inte har koll på något. 
   På Grennaskolan finns det dessutom en trevlig tradition som stvas STUDENTFÖRHÖR. Låter inte det alldeles fantastiskt roligt?
   Och eftersom jag inte har någon koll på vad det innebär får jag mycket motstridiga bud. "Det ska vi inte ha i år" till "Du får gå ut bakvägen på studentdagen om du inte klarar frågorna". Tryggt och säkert, var det ja.

Kackel i hönsgården har drastiskt ändrats till kaos i hönsgården. Fyra hönor har ruvat och när tre kycklingar kläcktes i onsdags var alla så ivriga att vara mamma att två strök med. Biffiga Betty tog till sist makten över den som var kvar, men i lördags kom ett småsyskon, som Betty inte ville ha. Plötsligt skulle visst ingen höna bli mamma, och stackars Joppe blev allt tröttare. Efter att ha övervägt ta in den för räddningsaktion, satte vi helt sonika in en höna i buren och bestämde att hon nog blir en bra mamma. Tre timmar senare hade hon äntligen accepterat sitt öde och nu tar hon hand om honomhenne. Joppe, alltså.

I fredags åkte jag till Valdemarsvik. Fyra timmar tar det att åka från ena änden av östergötland till den andra, men det kostar bara 75 :-. I andra änden av östergötland väntade Calle på mig, och jag stannade till lördag lunch. Lagade själv en gryta till middag och fick chokladpudding till frukost. <3

Trubbel är en helt fantastisk häst! Sofie sa att det inte var någon idé att ropa på hästarna, jag menar, hagen är nog ett par hektar stor. Varför skulle de vilja komma in? Jag visslade i alla fall, och gissa vem som kom i full fart? Härliga häst! Det gjorde nästan min helg!

När vi ändå är inne på djur; jag måste vara en fantastisk djurskötare. Mina prickar, som enligt skolsköterska skulle vara helt ofarliga, sprider sig lavinartat och kliar som attan. Jag blir tokig! Men uppenbarligen älskar de mig, de små liven.

Sista busskortet ska inhandlas nu. Snart är det tack och hej till Grennaskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0