Lite av varje

En vecka till har nästan gått. Det är galet. Helt enkelt galet. Tiden går så fruktansvärt fort! 
   Jag har faktiskt en del att göra idag (så därför skriver jag först). jag har en inlämningsuppgift som jag ska skriva klart, psykologiprov i morgon, tre böcker att läsa ut, miljökunskap, svenskaprov på måndag... Men det är faktiskt påsklov om ganska exakt en vecka. Är det inte fantastiskt?

Med hjälp från mamma och mina klasskompisar har jag och Calle (eller mest jag) bestämt att man faktiskt inte kan missa balen. Så nu har jag (vi) massor som måste fixas innan 26/4. Vet ni, det är bara lite drygt en månad dit.
   Men det blir nog ganska bra i alla fall. Ska bli roligt att se Calle uppklädd! Slår vad om att han blir jättefin.
   Innan balen bär det av till Tyskland. Den 13:de sätter vi oss på nattåget och sticker ner. Ser faktiskt fram mot det, jag tror det kommer bli riktigt kul! Roligt folk som ska med. fast vi får bara snacka tyska hela veckan...
   På tal om tyska. Min lärare föreslog att jag skulle skriva ett motsvarande CAE-prov i tyska. Han trodde jag skulle fixa det, och att det kunde vara bra att ha... Så nu har jag nåt nytt att bestämma mig över!

Jonathan fyllde fem år i tisdags. Idag ska jag, Irene och kusin Carro åka in till Jönköping och köpa lite paket till grabben. De ska dit och fira honom på söndag. Men då är jag hemma! Fast han ska få en liten present, bara en liten, från mig, eller oss. Han är ju faktiskt mitt kusinbarn.

Ta tag i ditt liv, människa!
   Okej. Nu ska jag faktiskt göra det.

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0