Födelsedag och arkrylatfärg

Syster 1 fyller ju 17 år nu på söndag. Present behövdes. Gränna är ju inte världens bästa ställe att hitta persenter i, så i tisdags jag åkte in till Jönköping. Gulliga Sylvia mötte mig på stationen, och sen tillbringade vi kvällen på A6.
   Jag köpte tillslut present till Astrid, och en klänning till mig själv. På bilden hällde jag nämligen akrylatfärg på mina jeans. Naturligtvis inget ombyte med mig. Jag var bara tvungen att köpa något att ha på mig! (Akrylatfärg är väl en rätt bra ursäkt för att få shoppa?) I alla fall, en klänning och ett par tights. Sylvia köpte en väska och (fel) batterier. Mat på McDonalds, för vi var så sega att IKEA-resturangen hann stänga. Osis! 
  
Astrid fyller år på söndag. På lördag ska jag skriva CAE, cambridgeexamen. Betala för att sitta en hel dag och bli testad i engelska? Javisst, låter jättekul! >_< Nervös. Och det går inga tåg till Vimmerby efter klockan 17.12. Och provet beräknas vara slut vid sex-tiden. Oki. Hur tar man sig tio mil en lördagkväll utan bil eller kollektivtrafik? Kan bli spännande...

Som vanligt en blogg tio minuter innan lektionen. Och jag har Bengt nu. Bäst jag springer och hämtar mina böcker...

You are my sunshine
My only sunshine
You make me happy
When skies are grey
You never know, dear
How much I love you
Please don't take
My sunshine away...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0