Easter

Påsklov!
Det är skärtorsdag och jag har redan fått påskägg! Det är skärtorsdag och om en lektion så slutar jag! Det är skärtorsdag, jag ska hem till Calle och familj i en HEL vecka!
Oh, it's so wonderful, wonderful

Annars har den här veckan varit riktigt bra! Jag som skulle haft tre prov och ett läxförhör i måndags slapp ALLA! Är det inte flyt, så säg! Och så har jag fått tillbaka massor med saker och prov jag gjort. Alla har gått jättebra, trots att jag inte pluggat till dem.
Bubblan kommer att spricka, but I'll live happy until it does!
Och när vi är är inne på engelska, gårdagens engelskalektion var riktigt, riktigt kul! Vi delade in oss i par och så fick den ena ett vykort med någon modern tavla, och den andra ritade upp tavlan efter beskrivningar från den med kortet! Jätteroligt. Och jag är en sann mästare, no matter what the other kids say! Och nu måste jag verkligen sluta blanda svenska och engelska.
Warum nicht lite Deutsch istället?

Det är påsk! Till påsk hör kycklingar, och det är Linda klar med nu. Känns faktiskt jättebra att det gick ihop sig till slut i alla fall, trots att jag dumpade henne mitt i allt. Och vilken fin studie jag hittade på åt henne! Oj, jag har fantasi!
Calle har också fått lite hjäp. Han behöver det, för han är hantverkare och har, till skillnad från oss andra, jättemycket att göra. Därför gör jag massor med teoriarbete åt honom, tex skriver krönikor, letar och sammanställer fakta och gör bokrecensioner. Men jag älskar honom ändå, och han har lovat bygga fågelholk åt/med mig nu på lovet. Tyvärr har han, till skillnad från oss andra, tydligen massor att göra, men det struntar jag i. Siri vill ha en fågelholk.
Vad tusan heter fågelholk på engelska, apprå på ingeting alls?

Bengt är den läskigaste på hela skolan, men han har grym humor, kan allt och har superbra lektioner. Nu är det samhällskunskap, så jag ska gå dit och jävlas med folket.
   Eller inte. Jag är alldeles för snäll.

Kommentarer
Postat av: Linda

Första inlämningen av projektarbetet fick vi VG på! :D :D
för att få mvg ville Mona att vi skulle jobba lite till. Men jag förstod aldrig vad .. o.O

2008-04-03 @ 16:06:22
URL: http://lindapersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0