Tåg och presentpapper

Att åka tåg ensam hör nog till det tråkigaste som finns. Jag tycker om tåg, men fyra och en halv timme utan sällskap går mig på nerverna.
   Både Astrid och Sylvia hade studiedag och lämnade Siri alldeles esam hela vägen till Gränna en söndagkväll. Så jag pluggade svenska åt både mig och Calle. Jag kan om jag vill...
  
Jag har skrivit mitt matteprov nu. Och oj, så bra det gick. Det sa jag ju hela tiden.
   Hoppas Sture rättat det snart?

I fredags fyllde min pappa år. Så det blev tårta och presenter på lördag. Jag försökte ta kort på Mirran och pappa, de var så söta. Pappa matade henne. Men de satt inte still, så särskilt bra kort blev det inte.
   Av mig fick han lakan. Egentligen var jag ute efter en slev och Fantomenseriealbum, men jag hittade inte.
   Calle fyller år på måndag, men vi syns inte i helgen. Stöten, ni vet. Så han fick också presenter! Och så blev det mer tårta, Calles mamma fyllde också år. 
   Hemlagade chokladtårta, det ni! Den smakade bättre än den såg ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0