Gråväder

Myppar. Usch, vad de är jobbiga. Sitter i skolans studiehall omringade av små högstadiebarn. Tänk om de kunde vara lika tysta som de är små? Jag kan inte koncentrera mig på mitt pluggande! (Och jag är jätteledsen, ni skulle bara veta?)
   De är lite gnälliga också. "Pappa vill att jag ska åka till Portugal på påsklovet, men jag bara aldrig i livet, liksom. Jag tänker dra till USA med mina kompisar, så är det bara alltså!"
  Pfhuu.

Nu har jag lite halvt hjärnstillestånd. På grund av det tänker jag tala om vad som händer de närmaste dagarna istället för att lägga fram några djupa funderingar över livet och människorna i allmänhet.
   Ikväll kommer mitt kusinbarn. Jonathan, little drummer boy. Han är döcool, så är det bara!
   Sofie har sportlov, så pappa och syster ska till Jönköping och shoppa lite på fredag. Assabasse fyller snart år! Gosh, tiden går fort!
   På lördag ska vi på "släktmiddag" hos min farbror. Eftersom han bor typ i Ödeshög så kommer jag åka med Irene på kvällen sen. Så blir det inte så mycket hattande fram och tillbaka.

Grått är min favoritfärg. Lite svart, lite vitt, mjukt ihopblandat. Gränser suddas ut och löses upp. Världen lite mjukare. 
   Gråväder är vackert.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0