Baksteg?

En fråga jag känner väldigt starkt för är jämlikhet. Hela visan. Man ska bedömas efter vilken person man är, inte vad man har mellan benen. Könet är helt irrelevant för klädval, lönesättning, föräldraledighet, lärartid och bemötande.
   Oftast ser jag det positiva. Det blir bättre. Fler och fler blir medvetna om att män får baka cupcakes och att kvinnor kan driva företag och tjäna pengar. Fler och fler fattar att kvinnor kan städa lika mycket som män. Att män kan meka med bilen lika bra som kvinnor.

Idag blev jag därför oerhört besviken. Även om jag VET att vi har en jävla bit kvar, så tror ju jag i min blåögdhet att alla tycker det här är lika viktigt som jag.
   Så VARFÖR?

1981:
lego


2012:
Nya tjej-legot "LEGO Friends" lanseras.
Tjej-legot


Pojkarna leker med Batman (eller ninjor, Indiana Jones, Harry Potter... )
Kill-legot


...
Vad säger ni? Ska vi lyncha någon?
   Jag är på.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag är också på! Skicka en liten signal så kommer jag springande, hayaaa.. eller typ så. Om jag inte halkar på vägen såklart!

2012-03-06 @ 08:17:09
URL: http://korning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0