Ungar överallt

Jag tror alla barn i Umeå gått igenom en smärre kris under hösten. Som jag fattat det så brukar det alltid var snö rätt tidigt här, och en julafton utan snö, ja, då är det kris och katastrof.
   Stackars de små norrlandsbarnen, säger jag bara! Den här vintern har ju hittills inte varit så särskilt kul.

Men nu! Nu är det ju en himla tur att det faktiskt har blivit snö och minusgrader. Även om jag huttrar och svär över kalla vindar och spiksnö i ansiktet, så är ju hela grannskapets ungar helt överlyckliga. De tar igen hela höstens vinterlekar, tror jag. Överallt är det ungar i snöhögar, ungar på skridskobanor, ungar med pulka på släp, ungar i pulka på släp, unga på spark, ungar med spark - ungar, ungar, ungar.
   Jag tycker det är rätt mysigt. Fast man får passa sig så man inte snubblar över dem ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0