Bättre än ultimat

Det ultimata lussebulle-receptet vi testade för två veckor sedan var ju verkligen jättebra! Det blev väldigt mjuka och goda lussebullar och de har gått åt i en rasande fart. Men så introducerade M nåt jag inte hade sett förr - lussebulle-bullar! Alltså lussebulledeg, fast de ser ut som vanliga bullar med fyllning av mandelmassa och så lite mandelflarn och pärlsocker uppepå. 
   Så - igår gjorde vi sådana. Det blev så vansinnigt gott att jag trodde jag skulle smälla av! 
   Nytt ord behöver följaktligen uppfinnas: Bättre än ultimat

Förslag?

Annars har dagen gått fort. Jag fodrade pållarna i morse och red en liten stund. Härligt att vara ute hos hästarna igen; jag lider verkligen när jag inte kommer ut! Q var snäll men paddocken var dålig, så vi lattjade bara lite. 
   Sen har vi hunnit med att laga mat och handla och så plugga ett tag på det. 

Ny vecka i morgon. Jag. Orkar. Inte. Mer.
   Ge mig jul . 


Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att du kom sig ut till hästarna! Det ger sig enrrgi!

2011-12-12 @ 03:42:32
Postat av: mamma

ultraultimat

2011-12-12 @ 12:29:50
Postat av: Sylvia

Åh, dog lite smått nu. Saknar nog julen trots allt. Ät en massa åt mig.

2011-12-12 @ 16:04:26
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0