Flyg, lilla fågel!

Helt underba helg här nere i Småland, även om man nästan smält bort om man stannat för länge i solen. Dock en alldeles utmärkt anledninga att käka hur mycket glass man orkar!
   Jag badar mängder, eftersom en stund i vattnet är det enda som gör en nästan levande igen. I går kväll efter fisketuren, hade Calles bror och pappa fiskat upp en liten småfågel som hamnat i vattnet. Oj, vad ynklig den såg ut! Jag värmde den i händerna tills vi kom hem och Calles salmonellapikar fick mig att sätta den i pannrummet över natten. Värme, vatten och mat gjorde susen, och i morse släppte jag ut den vid sjön igen. Och den flög, lilla Få-Glenn. Fri, fri, fri igen!
   Nu har jag en härlig bränna och säkert massa salmonella på händerna igen (eller inte... ;)), för jag har gosat med de sex små mirakel som kläcktes i fredags. Tre viltfärgade, en bronsfärgad och två små pingviner. Alldeles underbara.

Kvällen läggs vid TV:n, någon sorts final eller något spelas visst nu, eller hur var det?

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0