Systermys

Astrid är här, och det är helt underbart! Saknar mina systrar så mycket, men lite abstinens blir ju botad nu. Undrar när nästa syrra kommer?  ;)

Stackars Astrid är ganska chockad. Hembakat rostebröd. Egen glass. Ingen O´boy. Det måsta vara en ruggig omställning. Och så universitetet med kolhydratmetabolism, engelska och nya, tokiga människor...
   Igår blev det shopping på stan; väldigt roligt. Så hårfärgning, rödbetor och ett väldigt letande. Astrid är väldigt bra på att uttnyttja tomma utrymmen, nämligen. Typ... golv och så. På 12 timmar försvann pyjamasen, och jag och Calle bara låg och gapskrattade åt henne när hon letade. Herregud. Hon måste ha ett litet hus när hon blir stor... xD
   Idag hade vi lite sovmorgon, så lektion och efter det tränade vi i tre timmar. Eller uppehöll oss på IKSU i tre timmar, kanske. För vi simmade, badade bubbelpool och bastade också.
   Nu sitter jag i köket och skriver labbrapport. Snart. Calle och Astrid ligger och pluggar matte och fysik. Isch, tur att jag inte behöver det i alla fall. 
  
När jag fixat den där labbisen ska vi är blåbärs/marängglass med (hemgjord) chockladsås och hemchockladpudding.
   Vi ska nämligen skrämma syrran lite till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0