Hårt som ... betong?

Halva vår lägenhet består av betongväggar. Det har aldrig bekymrat mig särskilt mycket. Jag är inte riktigt den typen som går omkring och tänker "Åh, katten också, betongväggar idag igen!" Nej, som sagt, det har hittills inte stört mig.
   Fast idag måste jag erkänna att det var en aning irriterande, det där med väggar i betong. Våra nya hyllor skulle nämligen upp. Sammanlagt tio små hål i väggen behövs. Nu finns ett halvt. Betong är nämligen väldigt hårt. Väldigt, väldigt, väldigt hårt. 
   Såå - ett halvt hål. I morgon ska Calle köpa ett annat borr (herregud, olika borr för olika väggar? Det är väldigt avancerat, det här, gott folk!) Funkar inte det, är det tydligen slagborrmaskin som gäller. Vad är det då, kanske ni undrar?
   Ja, inte tusan vet jag. Slag - och borrmaskin? Låter läbbigt.  

Uppdatering i frågan lovas så snart jag kan. Om jag inte har råkat ut för en slagborrmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0