Vinter

Jaha.
   Jag kommer nog trivas utmärkt i Umeå. Vinter är så härligt!
   Men snön är borta.
   Jag har lite svårt att se meningen med vinter, mörker och kyla om man inte får snö. Minst tjugo centimeter. Först då blir jag lycklig. Snöbollar, snögubbar, snölyktor, snöänglar, snöbrottning, snökrig. SNÖ.
   Fråga Calle. Jag älskar snö.
   Förresten, är inte snö ett ganska fint ord?

Jag har lite av en abstinensdag. Jag bara saknar alla så mycket.
   Linda och Sylvia har jag inte pratat med på evigheter. Det känns tomt på något vis. Usch! Måste definitivt ses och det snart!
   Calle och jag har just upptäckt att vi på tre helger inte kommer kunna ses. Först åker jag till Stöten (på tal om panik - jag på skidor?). Sedan fyller mormor åttio. Sen ska Calle på möbelmässa med skolan.
   Calle har sportlov vecka åtta. Jag har det vecka sju.
   Oh, thats great.

Klockan är fjorton minuter över åtta.
Jag är ensam i studiehallen med fem arbeten att skriva.
Det regnar i januari.
 
Men snart åker jag hem.


Kommentarer
Postat av: Viccan

Men jag då? Saknar du inte mej?:O

2008-01-27 @ 19:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0